... mert valahol el kell végre kezdeni! :-)

Ahoj!

Először is meg kellene indokolnom, miért is kezdek ebbe bele... :-)

Több oka is van, de talán külön-külön egyik sem vezetett volna oda, hogy nekiállok. Régebben is sok téma érdekelt a minket körülvevő világból és ezekre (általában) nem egészen (vagy egyáltalán nem) úgy reagáltam, mint az emberek többsége. Beletörődtem, hogy én egy különc vagyok, egyéni világnézettel és meglátásokkal. :-) Tapasztalataim szerint ezekre az emberek többsége háromféle módon szokott reagálni:

1) Jajgatva menekül. :-D

2) Legyint egyet, elkönyvel idiótának és lelép.

3) Nem értvén egyet velem, vitába száll, majd amikor pontról pontra cáfolom az érveit, akkor az 1. vagy a 2. fentebbi pont lép életbe. :-D

Kivételt képezett tavalyi évig egy ember, akivel napi kapcsolatban álltam. De ezt is a magam különc módján tetem, lévén... Több, mint egy évtizedes szoros barátság fűzött össze minket úgy, hogy soha az életben nem találkoztunk! (Az ország másik felében élt mozgáskorlátozottként, én meg Budapesten lustaként. :-D ) Mégis mindenről beszéltünk, mindent megvitattunk egymással! Nem értettünk egyet mindenben, mégis úgy éreztem, mindketten folyton "többek lettünk" ezen neten folytatott beszélgetések által! (Természetesen azóta is sokakkal megbeszélek sok mindent, de olyat, akivel MINDENRŐL lehet beszélni, nehéz találni manapság.) Itt most csak a (valódi) becenevén említeném, Ő volt BaSa! Az egyik legjobb fej ember a világon! Sajnos tavaly a túlvilágra költözött fiatalon... :-( Azóta is feldolgozhatatlan űrt hagyva maga mögött a családjában és bennem is! Igen, ez is közrejátszik abban, hogy ezt a blogot elindítom. BaSa nagyon is létezik "odaát", (na, erről az "odaátról" is lesz itt majd szó bőven) de mégsem tudok Vele mindent megbeszélni. Így a "kibeszéletlen" témák gyűltek és gyűltek... A nagyvilág és az internet (ami az asztalunkra hozza a nagyvilágot) épp elég ilyet szolgáltat az embernek. Talán most jutottam el addig, hogy "kipukkadt a lufi" bennem és BaSa helyett valaki (jobb híján ti) kapjátok az elmélkedéseimet! :-) Nincsenek illúzióim, így tudom, hogy a fentebbi 3 pont fog nagyrészt érvényesülni. De ha agyára is megyek egyeseknek, akkor is úgy érzem, megéri felkavarnom az állóvizet olyan témákban, amiket vagy egyáltalán nem is szokás érinteni, ("jól van az úgy réges régen" -alapon) vagy pedig rendszeresen előkerül ugyan, de mindig oda lyukad ki a dolog, ami nekem (ezért-azért) úgy hibásnak, elfogadhatatlannak, helytelennek, (stb.) tűnik. Azt szeretném, ha más nézőpontból közelítenének meg dolgokat! Azt szeretném, ha a szokásostól, megszokottól, elvárttól (stb.) más vélemények is megfontolásra adhatnának okot! Azt szeretném, ha lenne időm, türelmem hosszú időn át újra és újra néhány percnyi olvasásra ösztönözni titeket! Azt szeretném, ha BaSa elégedetten csettintene odaát, ha ezt a blogot az égi neten keresztül látja! Viszont most ti nyilván azt szeretnétek, hogy ne nyújtsam tovább a bevezetőt. :-) Így én (legközelebbi alkalomtól kezdve) elkezdem sorolni, mi(ke)t is szeretnék. ;-)

Pertik Laci